חשיבות המומנטום בעסקאות נדל”ן
מהסיפור הבא נלמד על חשיבות המומנטום בעסקאות נדל”ן.
בחודש האחרון היה לנו זוג של לקוחות שמחפש כבר שנה נכס לקנייה.
לאחר לא מעט התלבטויות, מצא הזוג דירת גן 5 חדרים שבעצם היו בה את רוב חלומותיהם.
מרוב שהם התלהבו מהבית הם באו לראות אותו 5 פעמים.
לאחר קבלת אישורים מכל הצדדים, החליט הזוג להיכנס למו”מ.
לאחר מו”מ מייגע הגענו לפער של 20,000 ₪ בין המחיר האחרון של המוכרים למחיר האחרון שהקונים היו מוכנים לשלם.
אני הגיתי רעיון מהפכני לחלק את הפער ל- 2 וכל צד יישא בחלק של הפער בסכום של 10,000 ₪.
המוכר חיכה לתשובת הקונים ואני הרגשתי שההצעה שלי מקובלת עליו. אבל הקונים התעקשו ואמרו: “זה המחיר האחרון שלנו, אין לנו מהיכן להביא עוד 10,000 ₪.”
הוצאתי אותם מהחדר והסברתי להם ש- 10,000 ₪ ביחס למחיר הדירה, זה פער מאוד קטן וחבל להפסיד את הדירה בגלל זה. מה עוד שהם מחפשים כבר שנה וזו הפעם הראשונה שמצאה חן בעיניכם דירה.
הם לא סגרו את העסקה באותה פגישה וסיכמנו שכולם יחשבו ונדבר בעוד יומיים.
סוף הסיפור הוא שהקונים חזרו לאחר השבת ואמרו שהם מוכנים להוסיף 10,000 ש”ח, אבל המוכר חזר למחיר הקודם ולא הסכים לשמוע.
העסקה לא יצאה לפועל.
הקונים התאכזבו כיוון שהפסידו את המומנטום לסגירת עסקה בזמן המו”מ, כשכולם כבר היו מוכנים.
מכאן אנו לומדים על חשיבות המומנטום בעסקאות נדל”ן.